Dupa ce 2010 a fost un an "teribil pentru toata lumea", inceputul lui 2011 a adus mult asteptatele semne ale revenirii economice, in prima jumatate a anului divizia de business a Romtelecom majorandu-si veniturile cu 10%, a declarat pentru Wall-Street.ro, George Makowski, directorul executiv comercial al segmentului de business din cadrul operatorului de telecomunicatii.
"Prima jumatate a anului a fost chiar buna: vanzarile ne-au crescut cu 10% si cota de piata tot cu 10%. Anul trecut a fost teribil pentru toata lumea, dar anul acesta suntem mult mai optimisti pentru ca incepem sa vedem finalul recesiunii. Este mai multa activitate economica si apar din ce in ce mai multe businessuri care au nevoie de produse de telecomunicatii", explica Makowski.
In prezent, operatorul are in jur de 250.000 de clienti, dintre care 100.000 de companii mici si mijlocii si 1.000 de companii foarte mari.
Cea mai mare crestere este generata de IMM-uri, tot mai multi romani lansand businessuri noi. De asemenea, in ultimul timp, managerii de IMM-uri cumpara si servicii de telefonie fixa si internet, nu doar de telefonie mobila precum faceau in urma cu cativa ani.
Operatorul are o cota de 42-45% pe segmentul de internet de mare viteza pe segmentul IMM, potrivit managerului.
"In zona corporate (n.red. de clienti mari), Romtelecom creste mai ales in zona de date VPN, adica acolo unde oamenii au nevoie de viteza de banda garantata prin Service Level Agreement. Avem o cota de peste 50% pe acest segment", spune George Makowski (foto) .
Cel mai important contract incheiat de companie anul acesta a fost cu BCR, acesta fiind de atlfel unul dintre cele mai mari contracte incheiate pana acum pe piata de telecomunicatii avand in vedere valoarea de aproximativ zece milioane de euro. Contractul prin care Romtelecom si Cosmote vor furniza in BCR servicii de telefonie fi