Piaţa constructorilor de nave s-a contractat puternic anul trecut după ce cererea din piaţă a suferit un declin puternic la nivel internaţional. Efectul crizei s-a văzut cu întârziere pe această piaţă din cauza ciclului foarte lung de producţie, multe şantiere contractând comenzi cu câţiva înainte.
Coreenii de la Daewoo Mangalia şi cei din grupul STX OSV au fost printre puţinii care nu au dus lipsă de lucru, ceilalţi reducându-şi semnificativ volumul de afaceri.
Şantierele navale româneşti au fost sprijinite anul trecut de grupurile-mamă din străinătate cu comenzi chiar dacă cererea a scăzut dramatic ca urmare a reducerii volumului de transport pe mare.
Cei mai afectaţi au fost constructorii navali deţinuţi de oameni de afaceri români, precum Şantierul Naval Constanţa, al lui Gheorghe Bosânceanu, care şi-a diminuat cu 40% afacerile anul trecut, şi Severnav Drobeta-Turnu Severin, la care acţionar principal este grupul IRS, controlat de omul de afaceri Cristian Burci.
În aceste condiţii majoritatea şantierelor navale au recurs la disponibilizări pentru a reduce costurile, acestea fiind cele mai dure restructurări din ultimii ani, arată datele din anuarul Cei mai mari jucători din economie.
Piaţa constructorilor de nave s-a contractat puternic anul trecut după ce cererea din piaţă a suferit un declin puternic la nivel internaţional. Efectul crizei s-a văzut cu întârziere pe această piaţă din cauza ciclului foarte lung de producţie, multe şantiere contractând comenzi cu câţiva înainte.
Coreenii de la Daewoo Mangalia şi cei din grupul STX OSV au fost printre puţinii care nu au dus lipsă de lucru, ceilalţi reducându-şi semnificativ volumul de afaceri.
Şantierele navale româneşti au fost sprijinite anul trecut de grupurile-mamă din străinătate cu comenzi chiar dacă cererea a scăzut dramatic ca urmare a reducerii volumului de