Parteneriatul public-privat este noua idee pe care Boc o prezintă drept soluţia miraculoasă care va scoate România din criză. Până în prezent totul a rămas la stadiul de vorbe.
Zilele trecute a avut loc un simpozion pe tema parteneriatului public-privat. Lume multă adunată să afle cum va funcţiona minunea anunţată de Emil Boc. Au fost reprezentaţi ai puterii locale, directori, secretari de stat şi miniştrii. Şi bineînţeles s-au prezentat tot felul de idei, care ar putea aduce prosperitate comunităţii. Dar totul a rămas doar la stadiul de prezentare, deoarece fără reguli clare şi transparente patronii nu par a fi interesaţi de un parteneriat cu actualul Executiv.Trebuie să mai adăugăm faptul că evenimentul cu pricina a fost organizat de compania Avangarde PR Agency în cadrul proiectului „Cartea Primărilor din România" în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Ministerul de Interne, Patronatul Român şi Camera de Comerţ şi Industrie a României.
Printre proiectele prioritare de investiţii identificate de guvern care s-ar putea realiza în parteneriat public privat se numără autostrada Comarnic-Braşov, autostrada Sibiu-Piteşti, autostrada Ploieşti-Buzău-Focşani, centura de sud şi de nord a Capitralei, autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni, hidrocentrala Tarniţa-Lăpuşteşti, unităţile nucleare 3 şi 4 de la Cernavodă, termocentrala de la Doiceşti, canalul Siret-Bărăgan şi lista continuă. Ministrul Valeriu Tabără a anunţat de asemenea că ministerul pe care îl conduce are în vedere realizarea unor canale de irigaţii în parteneriat public-privat, a unor silozuri de depozitare şi desfacere, a unor reţele de distribuţie şi de ce nu a unor institute de cercetare în domeniul agriculturii.
Iată deci ca proiecte pentru a realiza un partenerit public-privat puternic sunt destule. Din păcate lipsesc în acest moment regulile jocului. „ În teorie