Comisia Europeană a trimis solicitări de informaţii către 20 de state membre ale UE, inclusiv România, care nu au notificat încă măsurile adoptate pentru implementarea în întregime, prin legi naţionale, a noilor norme din domeniul telecomunicaţiilor.
Termenul stabilit de Parlamentul European şi de Consiliul de Miniştri al UE pentru punerea în aplicare a noilor norme a fost 25 mai 2011. Solicitările de informaţii iau forma unor scrisori de punere în întârziere în cadrul procedurilor UE în constatarea încălcării obligaţiilor.
Noile norme acordă întreprinderilor şi consumatorilor noi drepturi în ceea ce priveşte telefonia, serviciile mobile şi accesul la internet. Printre acestea se numără dreptul consumatorilor de a schimba operatorul de telecomunicaţii într-o singură zi, fără a-şi schimba numărul de telefon, dreptul la mai multă claritate în ceea ce priveşte serviciile oferite clienţilor şi o mai bună protecţie a datelor cu caracter personal înregistrate on line, menţionează CE într-un comunicat.
Dacă nu primeşte răspuns sau dacă nu este mulţumită de răspunsul primit, Comisia poate trimite statelor membre în cauză o solicitare formală de punere în aplicare a legislaţiei şi, în cele din urmă, poate sesiza Curtea de Justiţie a Uniunii Europene.
Comisia Europeană a trimis solicitări de informaţii către 20 de state membre ale UE, inclusiv România, care nu au notificat încă măsurile adoptate pentru implementarea în întregime, prin legi naţionale, a noilor norme din domeniul telecomunicaţiilor.
Termenul stabilit de Parlamentul European şi de Consiliul de Miniştri al UE pentru punerea în aplicare a noilor norme a fost 25 mai 2011. Solicitările de informaţii iau forma unor scrisori de punere în întârziere în cadrul procedurilor UE în constatarea încălcării obligaţiilor.
Noile norme acordă întreprinderilor şi consumatorilor noi drepturi în ceea