Reprezentanţi ai administraţiei locale, ai părinţilor clujeni, ai Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Cluj şi ai mediului de afaceri au creat un grup de lucru care va putea schimba curricula şcolară sau va putea scoate anumite materii sau să pună accentul pe altele.
Pentru a decide ce şi cât anume vor învăţa elevii, materiile de la clasă, mai ales opţionalele, vor fi analizate şi după aceea corelate cu cerinţele pieţei de muncă, a declarat Sorin Apostu, primarul municipiului Cluj-Napoca. Tot acesta spune că programa va fi simplificată. „Am înfiinţat acest grup de lucru de aproape două luni. Vom face un manual de funcţionare a şcolilor şi o curriculă care să se regăsească în realitatea pieţei de muncă. Trebuie să se facă în şcoli ceea ce trebuie şi îi foloseşte copilului atât la facultate cât şi la angajare. Ne-am consultat şi cu universităţile şi cererea lor, Suntem un oraş de servicii. Programa şcolară trebuie făcută în funcţie de cerere. Dacă la o şcoală are în programă foarte multe ore de matematică în detrimentul orelor de română sau a celor de limbi străine, se poate interveni la nivelul cuantumului de ore, în funcţie de nevoie", a declarat edilul-şef al oraşului.
Consiliile de administraţie fac legea
Grupul de lucru, spun reprezentanţii municipalităţii, a fost înfiinţat ca urmare a modificărilor din noua lege a educaţiei cu privire la modalitatea de alcătuire a consiliilor de administraţie din unităţile de învăţământ. „ Noua lege a educaţiei permite ca decizia să se mute la nivel local. Avem ocazia să decidem pentru fiecare dintre grădiniţele, şcolile sau liceele clujene strategia care li se potriveşte şi direcţia de dezvoltare pe care o considerăm potrivită. Acum, 1/3 din voturi revin administraţiei locale (reprezentantul primarului şi respectiv reprezentanţii Consiliului Local), 1/3 părinţilor şi 1/3 reprezentanţilor şcolilor, directorilor