Angajările sunt nişte demersuri importante în cadrul oricărei companii, iar la fel de valoroşi sunt şi recrutorii - oamenii care se ocupă de evaluarea candidaţilor. Poziţia de recrutor este relativ diferită de la companie la companie, în funcţie de dimensiunea departamentului de HR (şi a companiei, în sine), dar în principiu responsabilităţile sunt cam aceleaşi. "În general, responsabilităţile unui recrutor sunt: stabilirea profilului candidatului pentru poziţia recrutată pe baza fişei de post şi a discuţiei cu managerul direct al poziţiei respective; stabilirea tipului şi a metodelor de recrutare; identificarea şi contactarea potenţialilor candidaţi; evaluarea potenţialilor candidaţi (interviu, teste profesionale şi/sau psihologice, assessment center); prezentarea candidaţilor incluşi pe lista scurtă către managerul direct şi/sau Directorul de Resurse Umane; transmiterea feedback-urilor către candidaţi (atât pozitive, cât şi negative)", a declarat, pentru Curierul Naţional, Loredana Vlădăreanu, Senior HR Consultant & Executive Coach, Hart Human Resource Consulting.
O abilitate importantă pentru un recrutor este ascultarea activă
În ceea ce priveşte abilităţile unui recrutor, reprezentantul Hart ne-a mărturisit că prima şi cea mai importantă abilitate a unui recrutor este ascultarea activă - fără aceasta, evaluarea poate fi una subiectivă sau lacunară, tocmai pentru că în interviu totul depinde de modul în care recrutorul recepţionează informaţiile, notează şi apoi extrage din acestea concluziile referitoare la competenţele unui candidat. De asemenea, importante sunt şi abilităţile de comunicare, relaţionare, analiza, sinteza, evaluare, organizare şi planificare, negociere.
"Singurul lucru pe care un recrutor trebuie să-l urmărească la un candidat este potrivirea acestuia cu profilul poziţiei recrutate. În acest profil se întâlnesc div