Scăderea vânzărilor de mașini nu înseamnă neapărat preţuri mai mici şi servicii mai bune. Ba chiar, în unele cazuri, prețurile pot fi mai mari, iar serviciile mai slabe calitativ.
Cu doar patru ani în urmă, în România se vindeau peste 300.000 de mașini. Anul trecut nu au mai fost înmatriculate decât 95.000 de mașini, iar în 2011 pare tot mai clar că nici această valoare nu va mai fi atinsă. Odată cu scăderea pieței au intrat în cotidian și discounturile sau ofertele speciale prin care comercianții au încercat, și încă încearcă, să atragă clienți.
O logică simplistă ar duce la concluzia că atâta timp cât piața va continua să scadă, prețurile vor continua să se reducă, însă nu este neapărat așa. Cu toții știm ce diferențe de preț există între produsele comercializate angro și cele vândute „la bucată“. Ei bine, acest fenomen poate schimba destul de mult ecuația prețurilor.
Faptul că avem o piață auto tot mai mică, dar cu un potențial important este încă de natură să ținem trează atenția producătorilor. Din nefericire, tot mai multe voci susțin că acesta este, de fapt, volumul normal al pieței românești, iar numărul celor care declară că aici se pot vinde anual 300.000 de mașini devine, pe zi ce trece, tot mai mic.
În acest context, marii constructori nu mai sunt dispuși să negocieze mult cu importatorii români prețul vehiculelor trimise către piața noastră. Mulți comercianți se plâng deja că producătorii îi obligă să vândă la prețuri tot mai puțin competitive, lăsând întreaga povară a discounturilor pe umerii lor. Acest trend este însă normal atâta timp cât piața românească devine tot mai puțin importantă.
„În general, condițiile comerciale negociate cu producătorul sunt în strânsă legătură cu obiectivele comerciale asumate în plan local. În cazul în care aceste obiective sunt diminuate din diverse motive - situația pieței, conjunctura econo