Creşterea preţurilor la carburanţi i-a determinat pe foarte mulţi şoferi să-şi schimbe instalaţiile de alimentare a maşinilor pe gaz. Consumul este aproximativ acelaşi, însă costurile se reduc la jumătate. La Registrul Auto Român Timiş tot mai mulţi şoferi au depus cerere pentru a-şi omologa maşinile, după ce au fost modificate pentru a fi alimentate cu GPL, practica fiind întâlnită mai ales la taximetre.
Soluţii pentru reducerea costurilor carburanţilor
Pentru că numărul şoferilor care îşi modifică instalaţia de alimentare al maşinii cu una pe gaz, pentru a reduce costurile cu carburanţii, este în creştere, unele service-uri auto care montează instalaţii GPL (gaz petrolier lichefiat) au început să facă deja liste de aşteptare pentru cei care vor să-şi treacă maşinile de pe benzină pe gaz, în contextul în care România are printre cele mai scăzute tarife din Uniunea Europeană la acest carburant – dacă un litru de benzină cost 6 lei, unul de gaz costă 2,7 lei.
“Nu avem o statistică separată cu cei care şi-au modificat instalaţiile pe gaz, dar vin foarte mulţi la noi pentru verificare, certificare şi omologare. Iar cei mai mulţi şoferi care recurg la astfel de practici sunt taximetriştii. Dacă mergi la o firmă de taximetre, în urma unui control s-ar constata că majoritatea maşinilor sunt pe GPL”, estimează Dorin Cândea, directorul R.A.R Timiş.
Poliţiştii rutierişti confirmă tendinţa aceasta în Timiş, dar avertizează şoferii că modificarea instalaţiilor de alimentare a maşinilor trebuie omologată de inspectorii Registrului Auto Român. Potrivit acestora, motivul pentru care apelează şoferii la acest artificiu ţine strict de costuri.
Investiţia, amortizată în jumătate de an
Experţii în domeniu estimează că GPL-ul auto va câştiga tot mai mult teren în competiţia cu benzina şi motorină, pe măsură ce puterea de cu