Ora 12:30, sala Grand Ballroom a hotelului de cinci stele JW Marriott, a doua si ultima incercare pentru consortiul care intermediaza oferta Petrom sa convinga investitorii locali sa cumpere actiuni la cea mai mare companie romaneasca. Cei mai importanti executivi ai Petrom si totodata unii dintre cei mai puternici manageri de pe piata locala isi incheie prezentarile si asteapta intrebari din partea investitorilor prezenti: reprezentanti ai SIF-urilor, ai fondurilor de pensii sau ai fondurilor mutuale de pe piata romaneasca. Dintre cei peste douazeci de oameni, care au format audienta sefilor Petrom, Mariana Gheorghe – CEO si Daniel Turnheim – CFO, respectiv a sefului Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, Victor Cazana, abia vreo doi sparg gheata si raspund invitatiei de a pune intrebari, dintre care doar unul este interesat sa afle mai multe despre perspectivele Petrom.
Inca o incercare din partea conducerii Petrom de a primi intrebari de la investitori. La mese tocmai a fost adus felul doi – piept de pui cu orez, cam dulceag dupa gustul meu. Pe mese, apa plata si minerala. Vin, doar la cerere. Lipseste deocamdata cafeaua care poate ar mai fi risipit apatia.
Mariana Gheorghe, directorul general al Petrom, se ridica si merge catre investitorii de la o masa alaturata.
“Chiar nu sunteti interesati de ce facem noi la Petrom? Eu sunt interesata de ce faceti voi. Nu sunt intrebari sau e totul clar?”, spune ea, adaugand ”scuzati-ma ca vin asa, dar am simtit o apatie”. Ce e drept, este cuvantul perfect pentru a descrie pulsul investitorilor locali in penultima zi a ofertei prin care statul vinde pe Bursa de la Bucuresti un pachet de 9,84% din Petrom, afacere din care razbate interesul investitorilor institutionali si a lipsei de apetit a celor locali, cel mai probabil dezamagiti de discountul mic, de nici 3%,ofe