Autoturismele second-hand mai vechi de 15 ani sunt mai scumpe în 2011 faţă de 2010. Restul pieţei continuă trendul descendent. Autovehiculele second-hand au din ce în ce mai mare căutare printre cumpărătorii români, în timp ce piaţa autoturismelor noi cade cu 15%.
Odată ieşite pe poarta fabricii, autoturismele pierd din valoare chiar şi 20%, spun specialiştii. Iar procesul de depreciere se accentuează în timp. Se ajunge ca o maşină construită în 1995 să aibă un preţ mediu, indiferent de marcă, de 1.976 de euro, potrivit datelor furnizate de auto.ro la solicitarea „Adevărul". De altfel, acesta este singurul segment al pieţei autovehiculelor rulate pe care preţurile solicitate de proprietari nu au mai dat înapoi anul acesta.
„O maşină marca Volkswagen din 1995 costa, în medie, 1.968 de euro, în luna iunie a acestui an", ne-a declarat Bogdan Vulcan, program manager al portalului auto.ro. Preţul este însă cu 7% mai mare faţă de cel pretins de vânzători în perioada similară a lui 2010. Un fenomen asemănător se observă şi în cazul unei alte maşini germane. Opelurile cu o vechime de circa 15 ani s-au apreciat cu 5,75% faţă de anul precedent. Regula generală pe piaţa maşinilor rulate este însă ieftinirea.
Proprietarii celor mai populare autovehicule second şi-au diminuat considerabil pretenţiile financiare în ultimele douăsprezece luni. Un Volkswagen din 2008 este evaluat de vânzători la un preţ mediu de 11.690 de euro, faţă de 12.967 de euro, cât pretindeau în iunie 2010. Proprietarii de Opeluri fabricate între anii 2003 şi 2005 cer, în medie, 4.837 de euro, cu aproximativ 30% mai puţin faţă de anul trecut. Nici modelele constructorului autohton şi lider al pieţei auto locale, Dacia, nu au rămas neafectate de tendinţa generală a pieţei. Însă maşinile acestei mărci sunt în cel mai înalt grad imune la scăderile de preţ. Dacă anul trecut proprietarii une