Binecuvântat fie micul evazionist care vinde pe linia lui 41 evantaie cu un leu bucata! Stau de o oră la "coadă la curent”, sprijinită într-o rână de bordura ghişeului de informaţii. Ghişeul e gol. Informaţii nu primeşti decât dacă treci prin purgatoriu. În sediul "Electrica Muntenia Sud SA – Centrul de Relaţii cu Clienţii nr. 7” suntem în jur de o sută de suflete, înghesuite şi năduşite, fiecare cu păcatele lui. Unii au venit să plătească factura la curentul electric – doar două din cele cinci case sunt deschise, iar coada se prelinge până afară, în Piaţa Veteranilor. Alţii pătimesc pentru avize sau au venit să încheie contracte. Cei mai mulţi însă vor să clarifice "nereguli” - de ce le-a venit factura atât (de mare, fireşte), de ce nu le-a venit factura. Eu fac parte din absurda categorie a fraierilor cinstiţi: am venit pentru regularizare. Adică, indicele de la contorul electric indică mai mult decât cel precizat în factură, iar spiritul civic mă îndeamnă, măcar o dată la câteva luni, să plătesc exact cât am consumat. Ca să dau bani, trebuie să stau la coadă. Nimic nu-i gratis pe lumea asta! Am mai stat o dată, săptămâna trecută, şi când am ajuns în faţa "preotesei” - o funcţionară cu nervii la fel de căzuţi ca şi buretele scaunului pe care mă invita să mă aşez – am aflat că am stat degeaba. Vreo oră. Nu venisem, care va să zică, în "perioada de atribuire”. Sunt un om aproape normal, circul cu RATB-ul, stau în gazdă în concediu, nu plătesc niciodată cu cardul, de unde pisicii lu' Mendeleev să ştiu eu ce-i aia "perioadă de atribuire”? Am aflat, e perioada în care indicele poate fi introdus în calculator, m-a luminat întru Nirvana funcţionara, apoi a ridicat din umerii căzuţi şi m-a dat afară.
Astăzi stau la coadă cu un as în mânecă: sunt în "perioada de atribuire”! Deci, prea-sfânta regularizare e aproape de mine. Vreo 20 de oameni în faţă, un fleac. În s