Primaria Capitalei a prezentat miercuri in dezbatere publica proiectul soselei expres (penetratie) Splaiul Independentei - Ciurel - Autostrada Bucuresti-Pitesti. Artera este un drum expres, o ruta alternativa la bd. Iuliu Maniu, pentru legarea centrului Bucurestiului de autostrada Bucuresti-Pitesti (A1). Drumul va porni de la intersectia bd. Virtutii cu Splaiul Independentei, merge pe langa Lacul Morii pana la intersectia cu bd. Uverturii, dupa care trece pe langa statia de tratare a apei Rosu-Militari si iese din Bucuresti prin comuna Chiajna. Traverseaza Centura Capitalei, trece prin Comuna Dragomiresti-Vale si iese in A1, la km 13, Pod Ciorogarla.
Soseaua va avea o lungime de circa 8,3 km, cu trei benzi pe sens, iar pe parcursul lucrarii vor fi realizate mai multe pasaje supraterane:
- la intersectia sos. Virtutii cu Splaiul Independentei
- la intersectia Penetratia A1 - Bd. Uverturii
- la intersectia cu Soseaua de Centura si in zona Pasajului CFR de la Ciorogarla.
Potrivit proiectului prezentat de proiectant, soseaua expres va fi prevazuta cu piste pentru biciclisti.
Proiectantul arata incarcarile de trafic de pe B-dul Iuliu Maniu: 2300-2500 vehicule/ora si sens, precum si transport in comun de circa 5.000-7.000 calatori (autobuz si troleibuz). Cresterea valorilor de trafic s-a datorat atit cresterii numarului de masini, cat si aparitiei mai multor functiuni majore in lungul Bdului Iuliu Maniu: Supermaket-ul CAREFOUR, BRICOSTORE, sedii de firme, METRO.
La aceste disfunctionalitati se adauga si modul defectuos de parcare pe B-dul Iuliu Maniu, lucru care conduce la blocarea unei benzi de circulatie, iar traficul general se desfasoara numai pe doua benzi de circulatie pe sens.
Traficul actual pe Bd. Iuliu ManiuLucrarea va costa aproximativ 580 milioane lei (circa 138 milioane de euro) si va fi realiza