Aerostar Bacău (ARS), cel mai mare producător de avioane din România, a obţinut în primul semestru din acest an un profit net de aproape 5,9 mil. lei, în creştere de trei ori faţă de rezultatul consemnat în acelaşi interval din 2010.
Pe de altă parte, afacerile companiei s-au redus cu 9,5% în perioada similară şi s-au cifrat la 63,6 mil. lei, scădere cauzată de diminuarea semnificativă a vânzărilor pe piaţa internă.
Aerostar a rezistat în ultimii ani doar datorită orientării producţiei la export, în condiţiile în care livrările pe piaţa internă s-au prăbuşit, în primul trimestru acestea scăzând de 2,5 ori, la 12,2 mil. lei (2,9 mil. euro). Exporturile producătorului autohton s-au majorat în primele şase luni cu 30%, la 51,4 mil. lei (12,1 mil. euro) şi au ajuns să genereze 80% din volumul de afaceri al Aerostar.
Compania a început de anul trecut să vândă pe piaţa din SUA avionul de tip Festival R40S, un avion sport uşor care are un preţ de circa 70.000 de dolari. Aerostar a pus accentul în prima jumătate a anului pe vânzările de avioane şi dispozitive civile, a căror producţie a fost dublă faţă de livrările pe piaţa miliară, iar vânzările au crescut concomitent pe pieţele din Europa cât şi din alte pieţe, precum cea din SUA.
Dacă anul trecut serviciile de mentenanţă ocupau o pondere de 60% în afacerile Aerostar, în 2011 firma s-a ocupat mai mult de producţie, vânzările cumulând circa jumătate din afacerile firmei, acest lucru putând fi şi o explicaţie pentru creşterea profitabilităţii la nivel operaţional.
Compania nu a mai vândut în primele şase luni vehicule blindate terestre în cadrul parteneriatului cu firma americană Textron, care au generat anul trecut un sfert din afacerile Aerostar, concentrându-se pe producţia de avioane.
"Pe baza strategiei adoptate, compania planifică să-si dezvolte în continuare poziţia de fu