Producatorii de cosmetice au profituri de miliarde de euro anual in toata lumea, iar femeile sunt principalii clienti - insa avem cu adevarat nevoie de ele?
Studii recente arata ca cel mai des avem nevoie de sentimentul de confort pe care ni-l ofera, dand impresia de ingrijire a corpului, si nu de efectul lor real, care de multe ori nu schimba in mod drastic imaginea unei femei.
Un studiu realizat in Tara Bascilor arata ca persoanele care utilizeaza produse cosmetice cauta mai curand sentimentul pozitiv pe care il au atunci cand cred ca se ingrijesc de imaginea lor, relateaza Physorg.
Femeile care au raspuns intrebarilor cercetatorilor au spus ca efectul produselor cosmetice asupra corpului, dar si emotiile pozitive provocate de ritualul ingrijirii corpului le influenteaza decizia de a cumpara.
Desi ambele aspecte sunt importante, se pare ca satisfactia clientului este mai mare "atunci cand brandul de cosmetice intareste sentimentul pozitiv prin perceptia ca ofera ingrijire si reduce sentimentul de vinovatie atunci cand clientul nu se ingrijeste de imaginea sa".
In mod paradoxal, pentru ca un client sa fie astfel influentat de reclamele la produsele cosmetice, acesta trebuie sa aiba intai o perceptie negativa asupra imaginii sale.
O perceptie pe care multe reclame o creeaza cu succes, prezentand imagini cu femei foarte frumoase: prin comparatie cu modelul, femeile obisnuite au senzatia ca ceva nu e in regula cu ele, si atunci sunt tentate sa aspire catre o frumusete ideala, aruncand banii pe produse cosmetice.
Studiul, realizat pe un esantion destul de mic, a avut in vedere produse de ingrijire a fetei (creme hidratante si nutritive, creme antirid) si a corpului (creme pentru fermitate si anticelulita).
"Emotiile decid, de multe ori, ce decizii luam. In comportamentul de a