Comparativ cu majoritatea statelor din UE, România are un atuu important în ceea ce priveşte turismul: bogăţia faunei şi florei. Spre exemplu, la noi în ţară regăsim o treime din carnivorele mari ale Europei. De ce nu ar deveni animalele adevăratul brand turistic al României? România liberă lan-sează astăzi o campanie despre bogăţia faunei de la noi din ţară, care ar putea constitui unul dintre motoarele relansării turismului românesc. Mii de turişti străini vin anual pentru a admira şi fotografia urşi, lupi şi alte animale aflate pe cale de dispariţie în restul Europei. Unul dintre românii care au făcut o afacere din acest gen de turism este Hermann Kurmes.
L-am cunoscut pe acest întreprinzător isteţ la pensiunea sa din Măgura, un sat de lângă Zărneşti, în judeţul Braşov. El susţine că România nu e cu nimic mai prejos decât Occidentul. Într-adevăr, infrastructura turistică din vestul Europei este impecabilă, iar codrii şi munţii spectaculoşi. Sunt însă aproape pustii. Puţine animale sălbatice, păsări, insecte. România nu are, ce-i drept, o infrastructură dezvoltată, în schimb oferta noastră pentru străini este irezistibilă - natura. E mesajul pe care Hermann îl transmite oricui vorbeşte cu el, din 1997, de când s-a întors în ţara natală: „Ce oferim noi pe piaţa europeană de turism este natura pură. Străinii apreciază însă mai mult acest lucru, decât o fac românii".
Organizare elveţiană
Hermann Kurmes a plecat în Occident în 1977. Abia terminase liceul. Şi-a continuat studiile în Germania, în domeniul biologiei, dar a devenit şi instructor de schi, mountain-bike şi surfing. Era profesor şi în acelaşi timp organiza vacanţe pentru oameni de toate vârstele, în special pentru tineri. Clienţii cumpărau un pachet complet de servicii - transport, cazare în sate turistice, excursii, sporturi extreme. Totul calculat la minut. Turistul ştia că în ziu