Nu-i aşa că animaţia e ceva pentru copii? Noi, adulţii, am depăşit demult vârsta la care ne uitam la filme de animaţie şi oricum cele noi sunt pline de violenţă sau chiar pornografice. Ei bine, se pare că nu e chiar aşa…
În România se dezvoltă, mai ales în provincie, o mişcare culturală underground care, în lipsa unor studiouri precum Animafilm, încearcă să reînvie filmul de animaţie.
Daniel Todoran, sociolog, a moderat la Muzeul Benzii Desenate o conferinţă pe tema animaţiei contemporane românesti. Studenţii sau freelancerii, pentru că ei sunt în majoritate autorii filmelor, lucrează mai mult pe acasă, în timpul lor liber. Dar chiar şi aşa, creaţiile lor sunt apreciate la festivaluri de nişă, interne, sau la evenimente consacrate internaţionale. Publicul larg românesc nu aude însă de ei. Şi asta în condiţiile în care se lucrează în prezent la un film documentar despre viaţa lui Claudiu Crulic - romanul care a murit după greva foamei într-o închisoare din Polonia. Da, va fi un film de animaţie.
TRAILER: CRULIC - THE PATH TO BEYOND
Sociologul Daniel Todoran
Nu-i aşa că animaţia e ceva pentru copii? Noi, adulţii, am depăşit demult vârsta la care ne uitam la filme de animaţie şi oricum cele noi sunt pline de violenţă sau chiar pornografice. Ei bine, se pare că nu e chiar aşa…
În România se dezvoltă, mai ales în provincie, o mişcare culturală underground care, în lipsa unor studiouri precum Animafilm, încearcă să reînvie filmul de animaţie.
Daniel Todoran, sociolog, a moderat la Muzeul Benzii Desenate o conferinţă pe tema animaţiei contemporane românesti. Studenţii sau freelancerii, pentru că ei sunt în majoritate autorii filmelor, lucrează mai mult pe acasă, în timpul lor liber. Dar chiar şi aşa, creaţiile lor sunt apreciate la festivaluri de nişă, interne, sau la evenimente consacrate internaţionale. Publicul larg românes