Din punct de vedere financiar, rămânerea la putere a executivului României se realizează, exclusiv, prin creşterea datoriei publice, externe şi interne. Prin nivelele atinse, fără precedent în istoria României, datoria externă şi internă deja acumulate (mai mari decât datoria de război impusă României după 1945) convoacă transferuri fără echivalent din avuţia naţională şi costuri de agenţie al căror impact este, deja, greu de evaluat, dat fiind că ele se adresează reproducţiei economice, stabilităţii macro-economice a Ţării şi, implicit, nivelului de bunăstare a populaţiei.
În contra-poziţie cu declaraţiile de faţadă ale executivul, care încearcă să escamoteze adevărul ("Am ieşit din recesiune!", "Economia dă semne de revenire!", "Suntem departe de turbulenţele din pieţele financiare ale Lumii!"), trebuie subliniat că, în pofida aşteptărilor legitime (politici contra-ciclice, politici pro-active pentru restaurarea producţiei de valoare adăugată utilă şi a ocupării salariale), situaţia economică, bugetară şi financiară a României se deteriorează continuu. Informaţiile publice desacralizate de MFP privind îndatorarea "statului" prin achiziţionarea de datorie publică în lei şi euro stau martor! (vezi tabelul 1)
(Vezi tabel 2)
a) La 30 iunie 2010
- soldul datoriei publice interne contractate şi trase prin licitaţii de certificate de trezorerie cu discont însuma 31.944,8 milioane lei;
- soldul datoriei publice interne contractate şi trase prin licitaţii de obligaţiuni de stat tip "benchmark" însuma 16.635,2 milioane lei;
- Totalul datoriei publice interne pe termen mediu şi lung acumulate în perioada 1 ianuarie 2009 - 30 iunie 2010 însuma 48.580,0 milioane lei. Exprimată la cursul mediu de schimb al principalei valute în care se fac plăţile (euro), această sumă contabilizează o creştere a datoriei publice cu aproximativ 11