Grupul de firme Ţiriac Holding este în plină campanie de rebranding şi, cu ajutorul Comisiei Naţionale de Heraldică, şi-a construit un blazon decupat parcă din epoca medievală. Comisia de heraldică susţine că blazonul este în fapt un logo comercial, însă simbolurile folosite în această construcţie au semnificaţii istorice.
Pe câmpul de luptă al businessului autohton îşi face loc prima companie cu blazon. Ţiriac Holding, grupul de firme controlat de omul de afaceri Ion Ţiriac a cărui avere este estimată de „Forbes România" la 750-800 de milioane de euro, îşi construieşte o nouă imagine. „Blazonul este elementul central al noii identităţi construite pentru Grupul Ţiriac şi va fi asociat tuturor businessurilor Grupului Ţiriac", ne-a declarat Cristina Munteanu, directorul de comunicare al Ţiriac Holding.
Consultanţă de la Academia Română
Noua emblemă, alcătuită din patru simboluri heraldice, leul, albina, steaua şi turnul, a fost atestată de Comisia Naţională pentru Heraldică, spun oficialii companiei care nu au dorit să precizeze suma plătită acestei insituţii pentru serviciile prestate. „Practic, povestea blazonului este următoarea: succesul acestui business s-a creat prin muncă şi integritate, în jurul numelui Ţiriac. Tradiţia continuă pe aceeaşi direcţie, prin viziune şi stabilitate", precizează Munteanu.Comisia Naţională de Heraldică se ocupă exclusiv cu avizarea stemelor judeţelor, municipiilor, oraşelor şi comunelor. Comisia funcţionează pe lângă Academia Română, iar membrii ei sunt repartizaţi pe judeţe.
Ileana Căzan, membru al acestui for aflat sub în subordinea Academiei Române, a susţinut însă că legea nu le interzice să ofere consultanţă pentru persoane fizice şi juridice. Ea a recunoscut pentru „Adevărul" că a încheiat un contract de „consultanţă ştiinţifică" cu Ţiriac Holding şi că a oferit „idei" pentru alegerea elementelo