Sezonul reducerilor a cuprins și magazinele de lux, toate afișând, ce-i drept, mai discret, discounturile oferite pentru această perioadă. De la Zegna la Gucci, reducerile sunt între 20% și 50%.
Luxul nu e ca la mall, unde discounturile ajung și până la 70%. În cazul magazinelor de lux amplasate pe arterele principale ale Capitalei, chiar dacă sunt afișate reduceri de până la 50%, clienții constanți pot însă negocia reduceri substanțiale.
În vitrine, aproape invizibil, stă anunțul că în această perioadă produsele sunt reduse cu 20%-50%, niciodată cu un procentaj mai mare de jumătate din prețul inițial. Oficial. Neoficial, piața românească a preluat în acești ani de criză o practică utilizată de retailerii de lux din Rusia și India și negociază prețul cu anumiți clienți (în mare parte persoane publice). „În mod normal, discounturile nu scad sub 50%, însă uneori, în cazul produselor foarte scumpe, reducerile pot fi și mai mari. Oricum, anul acesta, retailerii și-au redus riscurile, volumul de marfă comandat fiind mai mic cu 20%-30% decât în 2010“, spune Oliver Petcu, managing director al CPP Luxury Industry Management Consultants.
Cele mai mari reduceri sunt la Gucci
Cei în căutare de reduceri pot să ocolească în această perioadă magazinul Louis Vuitton. Este, de altfel, singurul retailer prezent în România care nu face discounturi niciodată (la nivel mondial, Hermes practică același model de business). Însă se pot orienta către Ermenegildo Zegna, ale cărui produse din gama sport sunt reduse cu 50%.
De exemplu, o pereche de jeans din colecția primăvară-vară poate fi achiziționată cu aproximativ 500 de euro. Nu se poate vorbi de același discount la costume și cămăși, acestea fiind reduse doar cu 20%-30%, iar un costum Zegna poate fi cumpărat la reduceri cu 1.200 de euro. Promoţia este puțin mai mare la Pal Zileri, unde costumul costă 1.0