O idee de afaceri reuşită nu se limitează numai la aprobarea finanţării. Contează şi modul de implementare a proiectului, dar şi derularea afacerii în perioada de monitorizare. Consultanţii de fonduri europene detaliază paşii obligatorii pe care trebuie să-i urmeze o firmă care vrea să primească finanţare nerambursabilă de la Uniunea Europeană.
Codaşi la gradul de absorbţie, nepricepuţi la redactarea de proiecte şi incapabili să atragem banii pe care Uniunea Europeană ni-i dă gratis. Sunt sintagme utilizate frecvent pentru a descrie situaţia dezastruoasă în care se află România la capitolul fonduri europene, în acest moment. Jumătatea plină a paharului arată însă cât se poate de limpede că bani sunt suficienţi - gradul de absorbţie pe programele operaţionale este de doar 13,1% din totalul sumelor alocate pentru perioada 2007-2013, potrivit datelor Autorităţii pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale.
În ediţia de astăzi a serialului „Fonduri Europene", vă prezentăm recomandările consultanţilor în domeniul accesării de fonduri UE, dar şi ale specialiştilor din bănci, pentru a scrie un proiect bun. Nu este vorba despre o formulă magică, ci de paşii obligatorii pe care trebuie să-i facă o firmă pentru a avea şanse maxime de reuşită.
Succesul aplicantului nu se limitează însă numai la aprobarea cererii de finanţare, atrage atenţia Mădălina Luca, directorul general al firmei TDP Partners, specializată în consultanţă în vederea obţinerii de finanţări nerambursabile. „Un proiect de succes mai înseamnă şi implementarea sa în bune condiţii, precum şi primirea integrală a grantului. Nu în ultimul rând, trebuie eliminate acele riscuri care ar duce la returnarea grantului în perioada de monitorizare", a declarat pentru „Adevărul" Mădălina Luca. Reuşita unui asemenea proiect depinde şi de impactul finanţării europene asupra afacerii. Luca spune că