Din luna mai a acestui an, Valentin Ştefan, 35 de ani, a preluat poziţia de director de strategie în cadrul Vodafone România.
Răspunde practic de creionarea strategiei de dezvoltare a Vodafone, al doilea cel mai mare operator de telecomunicaţii din piaţa locală, şi are responsabilităţi directe pentru o serie de iniţiative strategice, dar şi oportunităţi noi de dezvoltare.
În companie lucrează din 2008, când a început ca director de strategie pe partea comercială, poziţie din care s-a ocupat, printre altele, de definirea strategiei de extindere a acoperirii serviciilor de internet mobil, estimând potenţialul comercial şi stabilind investiţiile necesare. Anul trecut, Ştefan a devenit directorul responsabil de baza de 9,7 milioane clienţi ai operatorului, funcţie din care s-a ocupat de loializarea şi retenţia clienţilor, dar şi de extinderea numărului de servicii folosite de aceştia, precum internetul mobil care a înregistrat o creştere cu peste 50% a vânzărilor în ultimul an. Iar din mai a fost promovat director de strategie pentru întreaga companie.
Absolvent al Universităţii Economice din Viena şi al Academiei de Studii Economice din Bucureşti, Valentin Ştefan a urmat şi un MBA în SUA, la Darden Graduate School of Business Administration pentru a-şi completa studiile. Cariera şi-a început-o ca auditor la Deloitte, în 1999, unde s-a ocupat de companii din domeniul bunurilor de larg consum şi a participat la procesul de privatizare a zece firme. A preluat, un an mai târziu, poziţia de consultant la Roland Berger, iar din 2002 s-a mutat pentru trei ani la Washington DC, unde a fost mai întâi consultant independent pentru companii precum Medical Automation Research Center şi The Healthy Back Store, lanţ de retail care l-a şi angajat apoi ca manager responsabil de procesele de business.
Valentin Ştefan a revenit însă în 2005 în România, reluându-ş