- Social - nr. 829 / 22 Iulie, 2011 Va mai amintiti? Daca nu, va spunem noi. La instalarea in functie a Guvernului Boc I, unul dintre angajamentele luate de premier – sustinut de ministrul de atunci al Transporturilor, Radu Berceanu – se referea la accentul pe care-l va pune pe investitiile in infrastructura. Desi a trecut de atunci ceva vreme, Boc vorbeste, in 2011, tot la modul conditional optativ. Intr-o emisiune televizata, Radu Berceanu (cu ce s-o fi ocupand oare, in prezent?) ne avertiza, de la inaltimea portofoliului pe care-l ocupa, ca daca guvernul va aloca in urmatorii trei nai suma de doua miliarde de euro anual, la sfarsitul acelei perioade ar putea fi finalizati 500 de kilometri si inca 200-300 de kilometri de autostrada s-ar afla in lucru. imaginatia lui Berceanu mergea, insa, atunci si mai departe, spunandu-ne ca Romania ar putea avea 2.000 de kilometri de autostrada peste 20 de ani, acest lucru fiind posibil din punct de vedere tehnic, cat si economic. Intre timp, Berceanu a plecat, Boc a ramas, iar autostrazile au ramas si ele doar… pe hartie. Sigur, de angajamente, evaluari si prognoze nu ducem lipsa. Lipsesc autostrazile, deoarece, in prezent in Romania sunt doar in jur de 300 de kilometri de autostrada dati in folosinta. Daca am admite prin absurd, ca peste 20 de ani – perioada avansata de fostul ministru pentru 2.000 de kilometri de autostrada va fi tot Radu Berceanu ministrul Transporturilor si Boc tot premier (Doamne fereste!), suntem siguri ca ne-ar "ameninta” cu aceleasi cifre. Dar nu la capitolul realizari, ci al angajamentelor fara acoperire! Previziuni pesimiste… Cererea de petrol creste, preturile la fel, iar productia nu prea! Conform analizelor realizate de Agentia Internationala pentru Energie din Paris, consumul necesar al globului se va ridica la 87,8 miliarde de barili pe zi in acest an, cu 2,1 milioane de barili mai mult decat a