Numărul accidentelor rutiere este în scădere în ultimii doi ani, însă câteva zone din România au rămas, de-a lungul anilor, vestite pentru numărul mare de morţi şi răniţi în urma ciocnirilor dintre autovehicule. Poliţia Rutieră numeşte aceste zone "puncte negre".
Un sector de drum devine "punct negru" atunci când, într-un interval continuu de 5 ani, pe o distanţă de maximum un kilometru s-au produs peste 10 accidente rutiere grave, în urma cărora au murit sau au fost rănite peste 10 persoane.
INFOGRAFIC: Oana Pavelescu
Cele mai mortale şase astfel de puncte negre din România, determinate în perioada 1 ianuarie 1999 - 30 iunie 2011, sunt următoarele, conform Direcţiei de Poliţie Rutieră a IGPR:
În anul 2010, conform statisticilor Poliţiei Rutiere, numărul de accidente rutiere grave a scăzut cu aproape 8% faţă de anul precedent, la 9.225. În urma acestor accidente, în 2010 au murit 2.377 de oameni (cu 15% mai puţin decât în 2009) şi au fost răniţi grav alte 8.476 de persoane.
În primele trei luni ale anului 2011, Poliţia Rutieră a înregistrat 1.597 de accidente grave, în urma cărora au murit 392 de oameni şi au fost răniţi grav alţi 1.471.
În 2010, cele mai multe accidente rutiere au avut loc din cauza vitezei (36%). Alte cauze au fost traversarea neregulamentară a pietonilor (24%), neacordarea priorităţii pietonilor (12%), conducerea imprudentă (7%), neacordarea priorităţii altor vehicule (7%), pietoni care circulau pe carosabil (6%), depăşire neregulamentară (5%), conducerea sub influenţa alcoolului (3%).
Numărul accidentelor rutiere este în scădere în ultimii doi ani, însă câteva zone din România au rămas, de-a lungul anilor, vestite pentru numărul mare de morţi şi răniţi în urma ciocnirilor dintre autovehicule. Poliţia Rutieră numeşte aceste zone "puncte negre".
Un sector de drum devine "punct negru" atunci c