„Adevărul“ a testat cea mai nouă maşină de oraş. Opel Corsa a suferit un facelift de la care toată lumea se aşteaptă să îl ajute să păstreze poziţia fruntaşă în clasamentele de vânzări. Capitala este dominată de sedanuri şi SUV-uri ce demonstrează mai mult un statut social decât funcţionalitate. Corsa a fost aruncată în categoria „buget“ sau „pentru femei“.
Dominaţia SUV-urilor din Bucureşti este oarecum nedreaptă, deoarece în restul oraşelor europene subcompactele şi maşinile mini sunt dominante.
Opel Corsa este un jucător important în acest segment şi, de curând, a fost lansată varianta îmbunătăţită a celei mai recente generaţii, pe care ne-am hotărât să o şi testăm. Astfel, am primit un model de test cu doar 18 kilometri la bord, căruia i-am mai adăugat şi noi încă 500.
Corsa a primit un facelift care a afectat mai mult partea din faţă. Designerii de la Russelheim au căutat să alinieze imaginea blocurilor optice faţă şi a grilei la standardul impus de Insignia, de aici şi apariţia poziţiilor de tip bumerang în faruri. Bara de protecţie este acum mai stilată, admisia de aer având altă formă, iar proiectoarele de ceaţă primind lângă ele nişte zorzoane cromate. Spre deosebire de alte maşini din segmentul subcompactelor, Corsa pare tinerească şi plăcută, poate de aici şi succesul în vânzări.
O maşină agilă
Comportamentul dinamic al Corsei este foarte bun pentru clasa sa, feedback-ul servodirecţiei electrohidraulice adaptabile în funcţie de viteză este prompt (lucru bun pentru un model citadin).
Materialele au fost îmbănătăţite, dar este loc de mai bine
Pe drum, Corsa se aşează foarte bine. Ţinuta maşinii a fost îmbunătăţită odată cu acest facelift, transformând subcompacta într-un model ce poate fi uşor de controlat de oricine. Având o experienţă neplăcută cu o versiune din generaţia tr