80 de focoase de rachetă - dispozitive care ghidează racheta spre ţintă - au fost furate şi apoi găsite după ce zeci de poliţişti au scotocit tot trenul din care au dispărut şi împrejurimile căii ferate pe unde a circulat garnitura. Bine că n-au furat trenul cu totul, probabil atunci nu se mai sesiza nimeni că au dispărut cele patru lăzi de peste 120 kg fiecare, conţinând dispozitivele cu pricina.
Cazul aminteşte de furtul de armament provenit de la depozitul militar de la Ciorogârla. Aici însă lovitura a fost destul de bine pregătită în detaliu, pentru că nici până azi, la un an şi jumătate de la producerea jafului, nu s-a recuperat tot arsenalul dispărut. Prin februarie anul acesta, s-au mai găsit 15 puşti la un cunoscut interlop bucureştean, astfel că de recuperat ar mai fi 11 arme de foc, din cele 62 furate. Încă 11 motive de nesiguranţă pentru societate, mai ales că bandiţii care au pus la cale lovitura nu s-au dat în lături să se ocupe şi cu traficul de droguri.
Pericolele vieţii în România nu sunt provocate doar de cei care jefuiesc depozite şi trenuri militare. Cazul focoaselor furate aminteşte şi de o întâmplare pe cât de stupidă, pe atât de incredibilă: furtul mai multor şuruburi care fixează linia de tren a făcut ca o şină să se îndoaie la trecerea unei garnituri, să străpungă vagonul şi să omoare o fată de 16 ani, care venea cu trenul de la Bucureşti acasă, în Focşani. Nenorocirea s-a întâmplat acum trei ani, la Valea Călugărească, dar vinovatul, cel care a slăbit calea de rulare furând şuruburile, nu a fost găsit şi probabil că tot cu asta se ocupă şi astăzi.
Dar pericolele nu vin numai de sub tren. Banalele capace de canal rămân predilecţia hoţilor, iar asta îi ameninţă nu doar pe automobilişti, ci şi pe trecători sau biciclişti. Mai nou, hoţii au descoperit şi pavelele, uşor de dislocat. Şi, slavă Domnului!, străzile or