Niponii de la Nissan au reușit, din nou, să surprindă. Atât designul și dimensiunile, cât și comportamentul rutier fac din micuțul Juke un vehicul unic, greu de comparat cu orice altceva există acum pe șosele.
De ani buni, se vorbește despre tendința de „downsizing“. Creșterea de preț a combustibilului, aglomerația din orașe și taxele tot mai împovărătoare împing mai mulți cumpărători de mașini să renunțe la vehiculele mari, grele și gurmande. În acest context, apariția unui mini-SUV nu ar trebui să fie deloc surprinzătoare. Totuși, în categoria menționată, Nissan era deja prezent, de ani buni, cu Qashqai, un pionier al downsizingului în clasa Sport Utility. Atunci unde poate fi încadrat Juke, un vehicul cu aspect de tot-teren, dar cu dimensiuni chiar mai reduse decât Qashqai? Probabil în categoria „micro-SUV“. De fapt, oficialii Nissan preferă să numească micul Juke „crossover de clasă B“, inventând, așa cum le stă bine japonezilor, o nouă nișă.
Dacă și aceasta se va dovedi la fel de atrăgătoare pentru clienți ca și cea a modelului Qashqai, care a fost vândut anul trecut, doar în Europa, în nu mai puțin de 215.982 de exemplare, Nissan se poate considera un adevărat deschizător de drumuri. Chiar mai ciudat decât segmentul de piață pe care îl creează, designul lui Juke face parte din categoria „love it, or hate it“. Nu puțini sunt cei care au strâmbat din nas văzând creația Nissan și, amintindu-și, probabil, de o mașină cel puțin la fel de ciudată, SsangYong Actyon, au găsit repede de cuviință să schimbe doar o literă din numele mașinii: Joke (glumă). Cel puțin la fel de mulți au fost însă cei care au ovaționat curajul designerilor Nissan de a crea un vehicul care să alunge monotonia, combinând stilul extravagant cu energia și cu buna dispoziție.
O „glumă“ care se îngroașă
Cum capitolul design este întotdeauna supus subiectivismului, este i