Muzică. Muzică. Muzică. Par să-și repete obsesiv organizatorii români de festivaluri. Dar n-o luați ad litteram. Cu venituri de peste 2,5 milioane de euro, cât poate produce un nume de talia lui Bon Jovi, festivalurile și concertele sunt și un business cât se poate de energic
«Rock’n’roll sau nu neapărat, bere, relaxare și prieteni“. E incitant, dar uitați pentru o vreme de ele. Gândiți-vă, mai degrabă, la „brand“, „produse“ și „marketing“ - cu accentul pe senzaționalele recitaluri live ale unora dintre cele mai sonore nume internaționale. Pe scurt, o afacere al cărei CEO este organizatorul unui astfel de eveniment. În cifre, se poate vorbi de bugete de ordinul milioanelor de euro și zeci de mii de bilete vândute. Mult? Puțin? Răspunsul ar putea fi ghicit prin prisma faptului că românii abia de câțiva ani au început să pună bani deoparte pentru concerte, în defavoarea altor categorii de distracții. Numai pentru cele două festivaluri, care s-au desfășurat în perioada 1-3 iulie, la București, B’ESTFEST și Rock the City, ei au scos din buzunare aproximativ 5,5milioane de lei (aproape 1,5 mil. euro), dacă ar fi să luăm în calcul un preț mediu de 100 lei pe bilet și circa 55.000 de persoane prezente la cele două festivaluri.
Nu pare deloc spectaculos comparativ cu alte țări, unde încasările înseamnă cifre cu mult mai multe zerouri. Însă la noi potențialul este mare tocmai pentru că abia acum începe să se contureze o piață a festivalurilor. „Estimăm că, până în 2015, vom crește cu 20% pe an, dar nu luând cotă de piață de la concurență, ci prin creșterea pieței“, a declarat Valentin Vasiloiu, managing director Eventim România, cel mai important operator local de ticketing, cu vânzări de 10 milioane de euro în 2010. Acesta a luat în calcul nu doar vânzările pentru concerte, ci și alte segmente, precum evenimentele sportive sau culturale. Referindu-se la anii