Unele dintre cele mai controversate reclame din 2011 sunt cele în care Pepsi "împrumută" simbolurile Coca-Cola, pe Moş Crăciun şi urşii polari.
Sub sloganul "Vara este timpul pentru Pepsi" (Summer time is Pepsi time), băutura cu eticheta albastră îl prezintă, într-unul dintre spoturi, pe Moş Crăciun în vacanţă. Obosit de atâta dans împreună cu spiriduşii şi Crăciuniţa, Moşul se duce la bar să comande ceva de băut. Barmanul îl întâmpină cu două sticle de Coca-Cola, însă Moşul refuză şi cere două doze de Pepsi. "Sunt în vacanţă, vreau să mă distrez", motivează el, după care îl atenţionează pe barman să nu sufle o vorbă.
O altă reclamă, din aceeaşi campanie, îl prezintă pe unchiul Teddy, un urs polar care îşi vizitează familia de la Polul Nord. Ursul bronzat vine pe un iaht şi este echipat cu o pălărie, o pereche de ochelari şi o doză de suc. Nu este Coca-Cola, aşa cum s-ar aştepta oricine, ci Pepsi. "Ce faceţi aici? E vară, hai la plajă", îşi îndeamnă unchiul Teddy rudele şi le oferă câte un Pepsi. Urşii par impresionaţi de gustul băuturii şi aleg să urce şi ei pe iaht.
Totuşi, cele două reclame nu sunt deloc o noutate pentru Pepsi, care şi-a bazat multe dintre campaniile trecute pe "umilirea" rivalilor de la Coca-Cola.Urmăreşte mai jos o galerie video a spoturilor în care Pepsi se ia de Coca-Cola.
Pepsi bate Coca-Cola pe toate planurile, mai puţin la băuturile de tip cola
Este foarte greu de făcut o comparaţie între cei doi giganţi, pentru că datele publice nu se referă doar la vânzările de Coca-Cola versus Pepsi, ci la companiile-mamă, care au o sumedenie de divizii şi de branduri.
Conform NASDAQ, Coca-Cola Company a avut, în 2010, venituri de 35,119 miliarde de dolari, faţă de Pepsico, care a înregistrat 57,838 de miliarde. Pepsico are, de asemenea, şi mai mulţi angajaţi, la nivel global, faţă de The Coca-Cola Company,