În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 433/21.06.2011, a fost publicată Legea nr. 126/2011, privind aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 88/2010 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscală, prin care a fost modificată modalitatea de plată a impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare înregistrate fiscal, potrivit legii. Astfel, noile prevederi reglementează plata impozitului pe salarii datorat de sediile secundare care se face de societatea-mamă în contul unic 20.47.01.01 - Venituri ale bugetului de stat - sume încasate pentru bugetul de stat în contul unic în curs de distribuire, codificat cu codul unic de înregistrare al fiecărui sediu secundar, deschis la trezoreria la care este arondat contribuabilul care le-a înfiinţat. În consecinţă, societatea-mamă va întocmi câte un ordin de plată distinct pentru fiecare sediu secundar, la codul de identificare fiscală al beneficiarului înscriindu-se Codul fiscal al sediului secundar.
Un aspect important îl constituie obligaţia contribuabililor de a declara, în numele sediilor secundare înregistrate fiscal, impozitul pe venitul din salarii datorat, potrivit legii, de acestea. Astfel, impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare cu minimum 5 salariaţi va fi declarat în formularul 112 de societatea-mamă la organul fiscal unde aceasta este înregistrată, defalcat pe fiecare Cod fiscal al sediilor secundare cu minimum 5 salariaţi. În schimb, Codul fiscal şi impozitul pe veniturile din salarii aferent se declară la secţiunea F.2 a formularului 112.
În ceea ce priveşte competenţa pentru înregistrarea fiscală a sediilor secundare ca plătitoare de salarii şi venituri asimilate salariilor, potrivit legii, aceasta revine unităţii fiscale în a cărei rază teritorială se află situate acestea.
În Moni