Criza si revolutiasocial media sunt factorii care si-au lasat cel mai puternic amprenta asupraindustriei mondiale de publicitate in ultimii doi ani. Cum s-au adaptatpublicitarii romani si care sunt tendintele in piata? "Trebuie sa needucam clientii pe partea de digital. Incercam sa aducem clientul in barcasocial media", a declarat Oana Cociasu (foto), managing director alagentiei Lowe&Partners, intr-un interviu acordat DailyBusiness.ro.
In prezent, consumatorul este in social media, iarpublicitarii si producatorii sunt nevoiti sa il urmeze pentru a-si salvabusiness-ul, in contextul in care metodele de promovare online sunt accesibiletuturor, iar competitia este tot mai intensa.
"Trebuie sa ne educam clientii pe partea de digital. Incercam sa aducemclientul in barca social media, sa il invatam cum se trage la rame, care e ramastanga, care e rama dreapta, cum bate vantul, de ce trebuie sa mearga intr-oparte si nu in alta. Consumatorul este deja in social media. Si daca nu ilprinzi acum acolo, s-ar putea sa nu-l mai prinzi deloc", a spus OanaCociasu.
Privind spre tendintele industriei, Cociasu crede ca brand-ul si consumatorulvor deveni motorul pietei. "Cred ca ne intoarcem catre brand-uri si mailasam putin deoparte focusul exclusiv pe produs. Repunem brand-ul la locul lui.Il cam uitasem din cauza produsului care trebuia sa se vanda repede si bine.Disponibilitatea de a te intoarce ca investitie catre brand a inceput sa fiedin ce in ce mai observata pe piata", a spus managing director-ulLowe&Partners.
Explicatia? Consumatorul incepe sa se reorienteze catre produsele care l-aumarcat, care i-au inspirat incredere si automat catre brandurile acestora."In momentul in care consumatorul se intoarce la brand-name-ulfavorit, acesta este deja un lucru foarte bun pentru intreaga industrie",a spus Cociasu.
De asemenea, modu