România are nevoie urgent de cel puţin 1.000 de kilometri de autostradă, altfel traficul riscă să devină un adevărat dezastru - acestea sunt concluziile ultimului recensământ rutier, pe baza căruia este elaborată strategia de dezvoltare a infrastructurii.
Traficul rutier de pe 600 kilometri de drumuri naţionale depăşeşte valoarea de 16.000 de vehicule, care face rentabilă construirea unei autostrăzi, arată rezultatele finale ale ultimului recensământ de trafic, efectuat la finele anului trecut de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Recensământul este realizat o dată la cinci ani, iar pe baza lui, printre altele, oficialii de la Bucureşti planifică modernizarea şoselelor existente sau construirea altora noi.
Cele mai aglomerate şosele
Cele mai multe autovehicule au fost înregistrate pe DN1, DN2 şi autostrada A1, în special în jurul Capitalei şi al principalelor localităţi. Astfel, sectorul cuprins între Bucureşti şi aeroportul din Otopeni a înregistrat un trafic de 53-54.000 de vehicule Medie Zilnică Anuală (MZA). Porţiunea cuprinsă între km 10 (ieşirea din centura Bucureşti) şi km 49 au urmat în clasamentul aglomeraţiei, cu 45.000-47.000 de vehicule MZA. Ieşirea din Capitală, pe DN2, până în Centură, a avut şi ea un trafic MZA de 42.000 de vehicule.
Aproape 40.000 de maşini MZA au fost înregistrate la intrarea în Ploieşti pe DN1 şi în Constanţa, dinspre DN2A. Ca urmare a faptului că are un rol mai degrabă sezonier, pe Autostrada Soarelui au circulat zilnic, în medie, aproape 20.000 de vehicule, cel mai aglomerat tronson fiind Fundulea-Lehliu. Pe DN1, în zona localităţii Câmpina, traficul a fost de 25.000-30.000 de vehicule, pentru ca pe aceeaşi şosea, în vecinătatea Sibiului, după intersecţia cu DN7 (Piteşti-Sibiu) să atingă nivelul de 20.000 de vehicule. O circulaţie comparabilă a autovehicul