* formula aceasta de compromis ar urma să expire pe finalul anului, când se vor fi terminat lucrările la calea de rulare a tramvaielor pe Calea Călăraşilor *
După o perioadă de câteva zile de la întreruperea circulaţiei tramvaielor prin centrul oraşului şi înlocuirea acestora cu autobuze, brăilenii s-au obişnuit cu dispariţia din peisaj a mijloacelor de transport electrice. La fel cum s-au obişnuit şi cu modificările ce au apărut în itinerariul autobuzelor. În cazul traseului 5, de exemplu, cel mai afectat de lucrările de pe strada Griviţa şi, mai nou, de lucrările de pe Calea Călăraşilor, în drumul spre Piaţa Mare, autobuzele vor continua să circule pe Calea Călăraşilor până pe B-dul Independenţei, pentru a face stânga la intersecţia cu strada Şcolilor şi a intra apoi pe strada Ştefan cel Mare până în Republicii şi apoi spre piaţă. Şi la întoarcere urmează acelaşi traseu ocolitor. Noile autobuze-tramvai care circulă pe B-dul Independenţei respectă traseul arhicunoscut al tramvaiului, ajungând până la Şcoala 20 în cartierul Vidin. Mai nou, societatea de transport în comun din subordinea municipalităţii a adus 5 autobuze second-hand în 3 uşi, care au fost introduse pe linia 10. "Achiziţia s-a făcut în baza colaborării de tip barter pe care o avem cu partenerul nostru din Austria, care, în schimbul restaurării tramvaielor de epocă în atelierele noastre, ne pune la dispoziţie 10 autobuze, iar până acum au venit câteva", ne-a declarat Cornel Săndulescu directorul SC "Braicar".
Reamintim că, de săptămâna trecută, odată cu deschiderea şantierului de lucrări pe Calea Călăraşilor, a fost întreruptă circulaţia tramvaielor prin centrul oraşului. Aşa cum a explicat municipalitatea, planul este ca lucrările pe Călăraşi să fie urgentate la calea de rulare a tramvaielor, astfel încât undeva la finele acestui an să se reia circulaţia acestora pe noile linii. *