Consumul şi cererea în creştere au determinat tot mai multe companii mari, precum Unilever şi Procter & Gamble, să-şi extindă operaţiunile în Vietnam.
Vânzările cu amănuntul au crescut într-un ritm rapid în statul asiatic, impulsionate de decizia guvernului comunist de a deschide economia naţională, care funcţionează acum după cerere şi ofertă.
În ultimul deceniu, economia vietnameză a înregistrat, în medie, o rată anuală de creştere de 7%. Vânzările cu amănuntul au crescut însă într-un ritm mult mai rapid. Anul trecut, valoarea acestora s-a ridicat la 75 de miliarde de dolari, marcând o creştere de 25% faţă de 2009, potrivit „Financial Times".
Discrepanţele dintre păturile societăţii vietnameze îşi lasă însă amprenta şi asupra comerţului. Locuitorii din zonele rurale reprezintă aproximativ 70% din populaţia Vietnamului, însă ei efectuează numai 30% din vânzările cu amănuntul, potrivit lui Sharang Pant, director de retail în Vietnam al companiei de cercetări de piaţă Nielsen. Sărăcia şi accesul limitat sunt principalii factori care au determinat acest fenomen. Însă, odată cu creşterea veniturilor şi dezvoltarea infrastructurii, piaţa rurală va înregistra o creştere puternică, spun reprezentanţii multinaţionalelor prezente în Vietnam. Anul trecut, vânzările Unilever în Vietnam s-au ridicat la 700 de milioane de dolari. În ultimii ani, aceastea au înregistrat, în medie, o rată anuală de creştere de 18,5%.