Numărul accidentelor rutiere este în scădere în ultimii doi ani, însă câteva zone din România au rămas, de-a lungul anilor, vestite pentru numărul mare de morţi şi răniţi în urma ciocnirilor dintre autovehicule. Poliţia Rutieră numeşte aceste zone “puncte negre”.
Un sector de drum devine “punct negru” atunci când, într-un interval continuu de cinci ani, pe o distanţă de maximum un kilometru s-au produs peste zece accidente rutiere grave, în urma cărora au murit sau au fost rănite mai mult de zece persoane, potrivit Mediafax.
Cele mai periculoase şase astfel de puncte negre din România, determinate în perioada 1 ianuarie 1999 - 30 iunie 2011, sunt, conform Direcţiei de Poliţie Rutieră a I.G.P.R. : DN 6 (Bucureşti-Alexandria), DN 19 (Oradea-Carei), DN 1 (Bucureşti-Ploieşti), DN 15 (Turda-Târgu Mureş-Reghin), DN 21 (Brăila-Călăraşi) şi DN 2A (Urziceni-Constanţa).
Pe DN 6 (Bucureşti - Alexandria), între kilometrul 12 şi 13, în zona localităţii Bragadiru, s-au înregiastrat 26 de accidente grave, cu 14 morţi şi 21 de răniţi grav.
Pe DN 19 (Oradea - Carei), între kilometrul 0 şi 1, în interiorul oraşului Oradea, pornind de pe bulevardul Ştefan cel Mare spre ieşirea dinspre Biharia, au fost19 accidente grave, cu 10 morţi şi 14 răniţi grav.
Pe DN 1 (Bucureşti - Ploieşti), între kilometrul 44 şi 45, în zona localităţii Puchenii Moşneni, s-au înregistrat 18 accidente grave, cu 8 morţi şi 21 de răniţi grav.
Pe DN 15 (Turda - Târgu Mureş - Reghin), între kilometrii 80 şi 81, în zona localităţii Sângeorgiu de Mureş, au fost 18 accidente grave, cu 10 morţi şi 8 răniţi.
Pe DN 21 (Brăila - Călăraşi), între kilometrii 2 şi 3, în zona localităţii Vărsătura, au fost înregiastrate 16 accidente grave, cu 9 morţi şi 13 răniţi grav.
Pe DN 2A (Urziceni - Constanţa), între kilometrii 203 şi 204, în zona localităţii Palazu Mare, au