Accidentul feroviar din estul Chinei, care a dus la moartea a 35 de persoane şi la rănirea altor 210, a stârnit numeroase controverse în sfera publică legate de punerea siguranţei pe locul doi atunci când vine vorba despre dezvoltările spectaculoase din domeniul transporturilor, relatează publicaţia americană The New York Times.
Accidentul s-a produs după ce un tren de mare viteză a fost decuplat de la energie pentru mai bine de 20 de minute, după care a fost lovit din spate de un alt tren. Şase vagoane au deraiat, iar două au căzut de pe viaduct. Oficialii guvernamentali au reacţionat rapid, preşedintele Hu Jintao asigurând naţiunea că operaţiunea de salvare reprezintă "o prioritate naţională". Cu toate acestea, bloggerii chinezi s-au arătat furioşi în legătură cu prestaţia autorităţilor, după ce, pe reţeaua naţională de microblogging Weibo au apărut câteva imagini în care mai multe buldoexcavatoare îngropau părţi ale trenului distrus.
Criticii au afirmat că trenul ar fi trebuit examinat înainte, pentru a fi determinată cauza defecţiunii care a provocat accidentul. Autorităţile au insistat însă că trenul conţine tehnologii naţionale valoroase care nu puteau fi lăsate în aer liber pentru a nu cădea în mâini străine. Declaraţiile au alimentat neliniştile chinezilor care încep să creadă că li se ascund adevăratele motive ale accidentului.
De asemenea, în informaţiile oferite de ministerul Transporturilor a existat o discrepanţă care nu a fost explicată până acum. Iniţial, s-a comunicat că primul tren a fost lovit de un fulger, după care s-a oprit pentru că nu a mai fost alimentat cu energie electrică. Al doilea tren l-a lovit, însă nu s-a precizat de ce conductorul trenului din spate nu a fost informat în legătură cu problemele primului tren. În al doilea comunicat transmis de minister s-a precizat însă că primul tren se afla în mişcare în momentul