Primăria Iaşi a cheltuit în van milioane de euro pe modernizarea transportului public. Municipalitatea a lansat în 2008 programul Archimedes, care a vizat transformarea radicală a condiţiilor de deplasare pe ruta Agronomie - Tudor Vladimirescu. Investiţiile sunt deja distruse.
Proiectul Civitas-Archimedes, demarat la Iaşi în septembrie 2008, şi-a propus să introducă şi să promoveze măsuri inovative pentru un transport urban durabil, curat şi economic. Obiectivul, lăudabil, a primit o finanţare de 4,7 milioane de euro de la Uniunea Europeană. Primul pas a fost amenajarea unei piste de biciclişti. Ca nicăieri în alt mare oraş din ţară, edilii au montat pavele pe spaţiul pentru ciclişti şi nu asfalt sau material special.
Citeşte şi: Autobuzele răblăgite din Iaşi, echipate cu sisteme de supraveghere de 500.000 de euro
Lucrarea de mântuială a trezit nemulţumirea atât a iubitorilor de mişcare pe două roţi, cât şi a opiniei publice. Bicicliştii se plâng că sunt nevoiţi să facă slalom printre pietoni şi să înfrunte şocurile create de pavele. În plus, pista de 200.000 de euro, care leagă Tudor Vladimirescu de Podul de Piatră, a fost spartă în repetate rânduri pentru lucrări la sistemul de canalizare.
Staţie de autobuz la preţ de maşină de lux
Şefii din Primărie au bifat în cadrul proiectului şi înlocuirea staţiilor de transport public cu unele noi, moderne, cu bănci de inox, bare pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi şi panouri de informare a traseelor RATP. Fiecare din cele 50 de module instalate în oraş a costat 16.000 de euro, preţ considerat de experţi neobişnuit de mare. Investiţia de peste 800.000 de euro a ajuns, în final, o ruină. Majoritatea staţiilor de aşteptare au acum sticlele sparte, au devenit loc de afişaj stradal sau adăpost pentru oamenii străzii.
Trotuar cu bordură pe mijloc la Iaşi (Foto)
O altă do