Publicaţia britanică „The Guardian“ a publicat un top 100 al celor mai influenţi oameni din industria media şi marketing pentru anul 2011. Mark Zuckerberg, părintele Facebook, Jack Dorsey, directorul Twitter, şi Larry Page, şeful Google, sunt cei mai puternici oameni din media în Marea Britanie, conform „The Guardian“.
La începutul anilor 2000, pe vremea când Facebook nu exista nici măcar la nivel de idee, puterea media din Marea Britanie era în mâinile directorilor sau proprietatarilor presei tradiţionale. Topul de anul acesta, realizat de „The Guardian", aduce în prim plan o răsturnare de situaţie: patru din primii cinci cei mai puternici oameni de media ai Marii Britanii provin din mediul digital. Primul este chiar tânărul Mark Zuckerberg (27 de ani), fondatorul Facebook. Reţeaua socială atrage cel mai mare volum de publicitate din zona digitalului din Marea Britanie şi este considerată o uriaşă platformă de distribuţie media.
Ocupantul locului doi, Jack Dorsey, directorul Twitter, este nouintrat în topul „The Guardian". Platforma de microblogging Twitter a schimbat relaţia dintre media, politicieni, fani şi celebrităţi şi a devenit o sursă extrem de bună pentru jurnalişti.
Jack Dorsey este şeful Twitter, reţeaua care a schimbat faţa media din Marea Britanie
Larry Page, şeful Google, este al treilea cel mai puternic om din media pentru că Google continuă să domine între motoarele de căutare, dar şi să atragă venituri importante din publicitate.
Larry Page are grijă ca Google să rămână motorul de căutare numărul unu
Rupert Murdoch pierde teren
Magnatul media Rupert Murdoch, care în alţi ani ocupa primul loc sau al doilea în acest clasament, a coborât acum pe locul şase. Dacă în trecut Murdoch era fie temut, fie curtat de politicienii britanici, mogulul este acum un paria după sc