”Explore the Carpathian Garden”, clipul de promovare a României ca destinație turistică, realizat de CNN în 2011 a fost suspectat de o prea mare asemănare cu spotul Ucrainei (vezi aici detalii) .
Am mai găsit un exemplu în care asemănarea România-Ucraina joacă rolul principal. Celebrul și contestatul logo al României nu a fost recunoscut în cadrul unei manifestări din Italia, care avea ca scop clar promovarea patrimoniului național.
Este vorba de evenimentul ”Romania mon amour” desfășurat în 6-10 iulie în Cagliari, Italia. “Proiectul a fost creat în 2008 din dorinţa de a promova o altă imagine a României pozitivă, bogată în tradiţie, în artă, în cultură, în istorie,pentru că avem foarte mult de dat”, spune preşedintele Agenţiei de publicitate Tycoon Comunication, Gabriella Pascaru Bisi- în calitate de organizator. Puteți citi aici mai multe detalii despre expoziție.
Săptămâna aceasta am filmat un interviu cu Mama Păpușilor Oșenesti (nu zâmbiți), chiar așa s-a prezentat Ana Mare, femeia care confecționează straie oșenești pentru păpuși.
Aceasta a răspuns invitației de a participa la evenimentul ”Romania mon amour”. Croitoreasa de haine pentru păpuși a muncit patru luni, spune ea, pentru a-i ”da gata pe italieni”. Efortul i-a fost răsplătit de italieni cu diplome, atât pentru propria muncă, cât și pentru directorul cultural și primarul orașului Negrești Oaș.
Entuziasmul de a se afla în peninsulă și de-ai fi admirate păpușile oșenești a fost umbrit de faptul că unii turiști, deși se aflau la o manifestare intitulată cât se poate de sugestiv ”Romania mon amour”, aceștia au confundat România cu Ucraina.
În ceea ce privește titlul, se poate deschide o altă discuție. ”Romania mon amour” în Italia… și probabil că dacă ar fi avut loc în Franța, expoziția s-ar numi ” Romania amore mio” (poate tot fără virgulă) .
Ce mai face Ana M