Ministerul Educaţiei are ca obiectiv major pentru anul şcolar 2011 - 2012, după analiza rezultatelor de la bacalaureat, eliminarea supraevaluării la clasă, astfel încât nivelul de pregătire al elevilor conform programei şcolare să fie identificat de la începutul primului semestru, potrivit Mediafax.
"Ne propunem clar ca obiectiv 2011-2012, eliminarea supraevaluării la clasă. Nu putem să ne ascundem după deget şi să nu spunem că elevii primesc note mari în cursul anului şi la examen se află pentru prima dată în faţa unei evaluări standardizate care îi aduce cât mai aproape de adevăr. De aceea, comisiile metodice vor elabora pe şcoală câte un test iniţial, pornind de la programa existentă. Testul iniţial se va aplica pe clase, pentru clasa I, a II-a, a IV-a, pentru română, matematică şi aşa mai departe. Rezultatele vor fi analizate la nivelul şcolii. Adică va fi o medie pe şcoală, iar claselor vor fi încadrate, în funcţie de rezultate, la categoria sub media de şcoală, la nivelul mediei sau peste această medie", a explicat secretarul de stat pentru învăţământul preuniversitar Oana Badea.
Aceasta a spus că, prin acest sistem, MECTS nu este interesat de o ierarhie la nivel naţional sau al unui oraş, ci pur şi simplu de stabilirea nivelului de pregătirea al elevilor în contextul şcolii din care face parte.
"După ce am această clasificare voi stabili ce trebuie să facă fiecare dascăl la clasa lui. Cu o clasă pe medie am un anumit parcurs. Dacă ai o clasă sub medie adaptezi ritmul de muncă al profesorului, iar dacă eşti peste medie, este vorba despre performanţă, chiar olimpiadă. Nu mă interesează performanţa de tip olimpiadă la clasa sub medie, spre exemplu. Fişa postului fiecărui cadru didactic va fi determinată de această structură a clasei lor. Dascălul nu este vinovat pentru că primeşte o clasă sub medie spre exemplu, dar el trebuie să muncească. Pe