Artera de peste 170 de milioane de euro, care va devia traficul greu din oraş, s-a blocat la nivel de studii. Din 2004 și până în prezent centura ocolitoare a orașului a avut parte de două proiecte, dar nicio palmă de asfalt.
Lucrările la şoseaua de centură a Bacăului nu vor începe nici în acest an, în ciuda promisiunilor ministrului Transporturilor, Anca Boagiu.
Zilele acestea a avut loc licitaţia pentru revizuirea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic. Până la începerea efectivă a lucrărilor, demersurile cu exproprierea, licitaţia privind realizarea centurii şi eventualele contestaţii, ar putea dura cel puţin un an.
S-au pierdut banii de la Banca Mondială
Primele studii pentru şoseaua ocolitoare au fost făcute în 2004, când ministru secretar de stat la Transporturi era băcăuanul Sergiu Sechelariu. Deşi în 2005 fusese găsită şi finanţarea, cu bani de la Banca Mondială, lucrările tot nu au început. Promisiuni au fost făcute în 2008, când alt ministru la Transporturi, Ludovic Orban, şi premierul Călin Popescu Tăriceanu au anunţat că încep lucrările, fără să facă şi demersurile necesare.
După ce s-a pierdut finanţarea Băncii Mondiale, noi promisiuni au fost făcute de Radu Berceanu şi, cele mai proaspete, în martie 2011, de actualul ministru de la Transporturi Anca Boagiu.
În aproape jumătate de an, Ministerul Transporturilor a reuşit doar organizarea unei licitaţii privind studiile de fezabilitate. „Promisiunea că încep lucrările la şoseaua de centură e o gogomănie. Abia a avut loc licitaţia pentru refacerea vechilor studii“, a spus Marcelin Şolot, primarul comunei Mărgineni.
Nici edilul din Sărata nu are vreo noutate. „S-a spus că se face această şosea, dar nu am mai auzit nimic. Din lungimea totală, cam 4 kilometri ar fi pe teritoriul comunei noastre. Cam 80 de cetăţeni ar urma să fie expropriaţi“, a spus Vasile A