Totul pentru confortul preşedintelui Republicii! Totul pentru noul A330 prezidenţial, par a-şi fi spus cei din anturajul preşedintelui Franţei, Nicolas Sarkozy, care n-au precupeţit niciun euro pentru a putea echipa noul avion prezidenţial livrat în noiembrie 2010, comentează cotidianul Le Monde.
Aşa că au instalat în avion două cuptoare, la preţul de 75.000 de euro, pentru a găti – nu doar a încălzi, aşa cum este norma – alimentele; s-a dezactivat o uşă a aparatului, situată în biroul prezidenţial şi s-a instalat o izolaţie fonică şi termică; la hublouri au fost instalate perdele electrice! Factura totală: 2,24 de milioane de euro, bani daţi de Elysee fără clipire. “Dacă motorizarea perdelelor pentru hublouri se justifică prin raţiuni de securitate, pentru restul, Curtea constată că a fost menţinută comanda ca atare, în ciuda nivelului devizului”, comentează Didier Migaud, primul preşedinte al Curţii de Conturi, în cadrul celui de-al treilea raport remis luni, 25 iulie, preşedintelui Republicii, referitor la gestionarea serviciilor de la Elysee. Totodată, Curtea a găsit un motiv de comparaţie: amenajarea avionului prezidenţial, supranumit <>, a costat în total 76 de milioane de euro, un preţ comparabil cu sumele consacrate de Germania, care-şi reînnoia flota în acelaşi moment”.
Raportul Curţii de Conturi reflectă paradoxul gestiunii de la Elysee, iar Didier Migaud a salutat “importanţa progreselor înregistrate din 2008 până în prezent” şi a identificat patru factori explicativi: introducerea de proceduri contabile riguroase şi un control al gestiunii instituite la Elysee; palatul a recurs la licitaţii; efectivele palatului prezidenţial au fost reduse cu 13%, iar costurile voiajelor prezidenţiale au fost restrânse.
Elysee-ul a făcut economii, suprimând Garden Party-ul de la 14 iulie (Ziua Naţională a Franţei – n.r), dar pomul de Crăciun a costat 3