Holy Randrianasolo visează frumos, dar nu e singura persoană care şi-ar dori propria gelaterie. Ea, însă, este un pic mai aparte. S-a înscris la cursurile Gelato University, pentru a putea dobândi cunoştinţele necesare preparării adevăratei îngheţate italiene şi pentru a-şi deschide propriul magazin, primul de acest gen din...Madagascar.
"Planul meu este să deschid un magazin cu îngheţată italiană la Antananarivo. Nu există niciunul, nu se vând decât îngheţate industriale, de import”, explică aceasta unui reporter France Presse.
Holy este unul dintre cele câteva mii de studenţi veniţi anual din întreaga lume pentru a urma cursurile de fabricare artizanală a îngheţatei, care se ţin în apropiere de Bologna, în centrul Italiei, la sediul Carpigiani, unul dintre cei mai importanţi producători mondiali de maşini de îngheţată.
Un curs de bază durează o săptămână şi costă 800 de euro, dar este posibil să stai mai mult acolo şi să aprofundezi subiectul. Studenţii sunt găzduiţi la hotelul din micuţa localitate Anzola, lângă Bologna, o regiune care a dat lumii maşinile Lamborghini, motocicletele Ducati şi sosul bolognez. "Înainte, italienii erau cei care exportau îngheţată în lumea întreagă. Acum, îngheţata pleacă împreună cu străinii care vin aici, învaţă meserie şi se întorc în ţările lor cu toate cunoştinţele dobândite”, explică Luciano Ferrari, "profesor” la universitate şi prezent în această meserie de peste 20 de ani.
Potrivit tradiţiei, îngheţata aşa cum este cunoscută în ziua de azi, a fost creată pentru prinţii italieni ai Renaşterii, pentru ca ulterior să fie exportată pentru prima oară în străinătate în secolul al XVII-lea de către Procopio Cuto, care a deschis cafeneaua Le Procope din Paris.
Creată în 1946 de doi fraţi, societatea Carpigiani, care are acum filiale în China, Spania şi Statele Unite, are 400 de a