Liviu Vornicu, 33 de ani, a preluat funcţia de national sales manager la Philip Morris România după ce a fost manager government affairs în Centrul Operaţional al Philip Morris International din Lausanne.
Managerul român îşi aminteşte şi acum prima zi de lucru la Philip Morris, pe 18 noiembrie 1998. "Atunci, experienţa mea de muncă era extrem de limitată", spune el. Era student în anul trei la Facultatea de Studii Economice în Limbi Străine din cadrul ASE şi avusese doar slujbe pe perioada verii. Totul s-a schimbat însă în momentul în care s-a angajat part-time în departamentul financiar al companiei.
"A fost o ocazie extraordinară", spune el, care i-a permis ca în paralel cu terminarea studiilor să înţeleg cum operează una dintre cele mai mari multinaţionale din FMCG. Până de curând a fost manager government affairs în Centrul Operaţional al Philip Morris International din Lausanne şi avea ca principale responsabilităţi oferirea de asistenţă pentru diferitele pieţe în care compania are filiale, pentru dezvoltarea şi implementarea de strategii în domeniul reglementării pieţei tutunului.
"Poate cel mai dificil este găsirea echilibrului dintre viaţa profesională şi cea personală." A ales să lucreze într-o multinaţională şi să accepte slujbe peste hotare la intervale relativ scurte de timp. "Poate că sună interesant, dar echivalează cu o foarte mare presiune asupra vieţii private şi în special asupra partenerului de viaţă care face concesii pentru a te însoţi."
Mărturiseşte că a cochetat cu ideea de antreprenoriat, dar că deocamdată nu a depăşit acest stadiu. Pentru moment i se pare că îşi poate cultiva spiritul antreprenorial şi în companie. "Cred că antreprenoriatul înseamnă să inovezi, să schimbi complet procese sau să creezi ceva de la zero. Şi cred că poţi face toate acestea indiferent de ocupaţie."
Liviu Vornicu, 33 de ani, a preluat