Prețurile automobilelor a scăzut în 2010, în termeni reali, în întreaga Uniune Europeană, în paralel cu o ușoară convergență a prețurilor de catalog pentru automobilele noi, se arată într-un comunicat de astăzi al Comisiei Europene.
Aceste tendințe pe termen lung în materie de prețuri se înscriu în direcția deciziei adoptate anul trecut de către Comisia Europeană, conform căreia regulile specifice în materie de concurență pentru vânzarea automobilelor noi nu mai sunt justificate.
„Faptul că diferențele de preț între statele membre au continuat să scadă este un indicator pozitiv al concurenței transfrontaliere. De asemenea, prețurile reale la nivelul UE ale serviciilor de reparație și de întreținere au încetat să crească, semn că sectorul a înțeles noile reguli ale jocului” a declarat Joaquín Almunia, vicepreședinte al Comisiei responsabil de politica în materie de concurență.
În general, diferențele de preț pentru autoturisme între statele membre au scăzut, astfel cum rezultă din prețurile de catalog ale producătorilor. Însă diferențele rămân ridicate în anumite cazuri, ceea ce conduce la realizarea de economii importante pentru consumatorii care efectuează achiziții transfrontaliere. În zona euro, indicatorul diferențelor de preț a rămas neschimbat.
Indicele prețurilor UE pentru automobile (care reflectă prețurile nominale plătite de consumatori, inclusiv rabaturi, TVA și taxe de înmatriculare) a crescut cu doar 0,3%, față de creșterea cu 2,8% a prețurilor de consum generale, ceea ce s-a tradus printr-o scădere puternică a prețurilor reale la automobile de 2,5%.
În total, 24 de țări ale UE au înregistrat o scădere a prețurilor reale la automobile (a se vedea tabelul 1). Prețurile au rămas stabile în alte două țări (+0,2% în Italia și în Malta), dar au crescut în Portugalia (+2,6%). Totuși, trebuie notat faptul că, în cazul Po