Compartimentul de Inspecţie Socială Mureş a prezentat ieri, 27 iulie, în cadrul şedinţei Colegiului Prefectural, rezultatele Campaniei naţionale de control privind verificarea condiţiilor de stabilire şi acordare a ajutorului social desfăşurată în perioada 20 mai-15 decembrie 2010. Echipa de control formată din inspectorii sociali Beldean Elena, Albu Gabriel, Ciontea Maria, Beldean Maria şi Olar Liliana, din partea Instituţiei Prefectului, a suspus controlului toate cele 102 primării din judeţul Mureş, scopul fiind stabilirea cuantumului ajutorului social, stabilirea şi plata ajutorului social respectiv respectarea obligaţiilor beneficiarilor de ajutor social.
„Din totalul de 102 primării verificate, 80 la sută au respectat prevederile legii privind obligativitatea de a întocmi un plan de acţiune sau lucrări de interes local pentru repartizarea orelor de muncă , iar 90 la sută au respectat prevederile privind obligaţia de a afişa lista cuprinzând beneficiarii de ajutor social. De asemenea toate primăriile din judeţ au respectat obligaţia de a face dovada faptului că sunt în evidenţa AJOFM Mureş pentru încadrare în muncă şi nu au refuzat un loc de muncă ori participarea la serviciile pentru stimularea ocupării forţei de muncă şi de formare profesională,” a declarat Beldean Elena, inspector social al Direcţiei Generale de Inspecţie Socială, Compartimentul de Inspecţie Socială Mureş.
4 avertismente şi 10 amenzi
Potrivit reprezentantului CIS Mureş, AJOFM nu a respectat prevederile privind obligativitatea de a transmite primăriilor, în prima lună a fiecărui tremestru, tabelul nominal cu persoanele care sunt în căutarea unui loc de muncă ori au participat la serviciile pentru stimularea ocupării forţei de muncă şi de formare profesională.
De asemenea, la 10 primării anchetele sociale nu au fost reînnoite la intervalul prevăzut de lege, iar la 1