Preţurile maşinilor noi au scăzut în ultimul an în Bulgaria cu 13%, de circa şase ori mai mult decât în România. În majoritatea statelor UE autoturismele noi se vând mai ieftin. Diferenţele de preţ dintre ţara cu cele mai scumpe maşini şi cea cu cele mai ieftine au fost consistente şi au depăşit, pentru anumite mărci, 40%.
Cele mai ieftine maşini noi puteau fi cumpărate anul trecut din Slovacia unde scăderea a fost de 17% şi din Bulgaria (13%). În România, scăderea a fost de 2,3%, foarte aproape de media din UE, arată cel mai recent raport al Comisiei Europene. Potrivit acestuia, preţurile reale ale serviciilor de reparaţie şi întreţinere, care crescuseră constant de zece ani, peste nivelul inflaţiei, au rămas la aceleaşi valori în cursul lui 2010.
Cele mai bune preţuri la maşinile noi le-au obţinut cei care au făcut achiziţii din străinătate. Astfel, diferenţa dintre un autoturism VW Polo între ţara unde e cel mai scump şi ţara unde e cel mai ieftin este de 34,4%. În cazul unui Peugeot 207, diferenţa este de aproape 37%. Acestea au fost, alături de Renault Clio, Fiat Grande Punto şi Ford Fiesta, cele mai bine vândute mărci de maşini în UE, la categoria lor, în cursul anului trecut. Cea mai mare diferenţă de preţ s-a înregistrat la Fiat Grande Punto şi a ajuns la aproape 45%. La categoria „grea", diferenţele pentru preţurile la Mercedes C, Audi A4 sau BMW 320 D, au fost între 8 şi maxim 17%. În general, diferenţele de preţ pentru autoturisme între statele membre au scăzut, potrivit comparaţiilor dintre preţurile de catalog de la producători. În statele din zona euro, indicatorul diferenţelor de preţ a rămas însă neschimbat.
Concurenţa a dus preţul în jos
Comisia Europeană pune aceste ieftiniri pe seama concurenţei din rândul producătorilor de autovehicule. „Mă bucură să constat că, în Europa, consumatorii continuă să beneficieze