Poşta Română a încheiat anul 2010 cu afaceri de 1,37 miliarde de lei (327 mil. euro), mai mici cu 5,6% faţă de anul precedent, şi cu pierderi de 121 milioane de lei (28,7 mil. euro), în scădere cu 60 mil. lei faţă de 2009. Compania, controlată de stat în proporţie de 75%, are datorii de jumătate de miliard de lei.
Operatorul naţional de servicii poştale deţine o cotă de piaţă de 80% pentru serviciile de expediere interne, de 53% pentru servicii de expediere internaţionale şi de 51% din servicii de colectare bani. Compania deţine monopolul pe sectorul de livrări poştale cu greutate de până la 50 g. Autoritatea Naţională de Comunicaţii stabileşte condiţiile generale de tarifare, nivelul tarifelor fiind decise intern de societate.
Poşta Română deţine cea mai mare reţea de locaţii deţinute de o singură companie din România, de peste 7.000 de unităţi, din care aproximativ 6.100 sunt localizate în zone rurale şi peste 800 în zone urbane.
Aproape o treime din cifra de afaceri este asigurată de serviciile de plată a pensiilor (de 520 mil. lei în 2010). Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale este principalul client al Poştei, cu o pondere de 36,4% din afacerile de 1,376 mld. lei ale acesteia. Tot pentru plata pensiilor, clienţi importanţi sunt Ministerul de Interne şi Ministerul Apărării. Pentru colectare de numerar, clienţii mari sunt Citibank, Romtelecom şi filialele de distribuţie a energiei electrice ale Electrica.
Din serviciile poştale de corespondenţă Poşta a câştigat 356,5 mil. lei în 2010, mai puţin decât în 2009, când a obţinut aproape 400 mil. lei. Din serviciile financiare prestate Poşta a încasat venituri de 61,9 mil. lei în 2010, faţă de 61,4 mil. lei în 2009. Recent, conducerea Poştei a susţinut că vrea să înfiinţeze o bancă şi o societate în domeniul asigurărilor.
În ultimii trei ani Poşta Română a investit