Companiile clujene care furnizează apă, energie termică şi electrică sau gaze naturale, au fost luate la control din nou de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj şi de Instituţia Prefectului.
În topul companiilor reclamate la Protecţia Consumatorului Cluj, E.ON Gaz ocupă primul loc din punctul de vedere al numărului de sesizari, urmată apoi de Electrica.
Clujenii nemulţumiţi au depus în acest an 110 plângeri împotriva companiei E.ON Gaz, mai mult cu aproximativ 20 de reclamaţii faţă de anul precedent. Principalele aspecte reclamate au fost legate de modul de întocmire al facturilor, diferenţele între valorile estimate şi cele citite, calitatea gazului, contoare defecte şi întreruperea furnizării.
"Am solicitat modificarea contractelor şi a facturilor , asfel încât să fie mai uşor de înţeles şi de citit. Au existat sancţiuni, dar asta nu ajută consumatorul. Le-am cerut un nou model de factură, mai transparent, care a intrat în vigoare din luna iunie, dar care încă nu a ajuns la noi, să-l verificăm. Singurul aspect pozitiv înregistrat în cazul E.ON Gaz este legat de introducerea acelor aparate care stabilesc ordinea în care se intră la biroul de relaţii cu clienţii", a declarat Mircea Radu, directorul CJPC Cluj.
Administratorii clujeni, slab pregătiţi
La adresa companiei Electrica au fost depuse 24 de plângeri.Pentru Compania de Apă Someş au fost înregistrate doar 11 reclamaţii, cele mai multe pentru sistarea furnizării apei. Distribuitorii de energie termică au primit 19 sesizări, dintre care cele mai multe, 15, pentru societatea ISTA, iar 4 pentru firma Bloc Sistem. Cele două firme administrează cheltuielile asociaţiilor de proprietari privind furnizarea de energie termică. „Există probleme legate de modul în care administratorii înţeleg să gestioneze aceste fonduri comune, mulţi nefiind pregătiţi în acest sens