Veniturile totale atrase de industria romaneasca de publicitate online si pe mobil vor ajunge in 2011 la o valoare cuprinsa intre 48 si 55 milioane de euro, considera Alex Visa, managing partner al agentiei HyperActive, membra a grupului Lowe.
Si asta in conditiile in care incasarile din publicitate atrase de site-urile romanesti au ajuns anul trecut la 86 milioane lei, echivalentul a 20,4 milioane euro, potrivit ultimei editii a studiului "Romanian Online Advertising Study" (ROADS), realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers Romania. Cifra nu ia insa in calcul investitiile alocate in publicitatea pe Google, Yahoo sau Facebook.
Visa a declarat pentru DailyBusiness.ro ca Internetul, ca industrie, este un factor care contribuie in acest moment la cresterea PIB-ului global, luand in calcul componenta indicatorului format din consum + investitii + cheltuieli guvernamentale + exporturi – importuri.
"Romania cu siguranta nu face exceptie de la regula aceasta", a spus reprezentantul HyperActive, adaugand ca e-commerce-ul "de orice natura" este in crestere.
Pe de alta parte, Visa a spus referitor la veniturile totale generate de industria Internetului in Romania, ca "imi este imposibil sa dau o valoare".
Si asta pentru ca, vorbim aici despre venituri provenite din total vanzari si comenzi online pe toate industriile, venituri ale companiilor de software & IT sau venituri ale companiilor de hosting, iar "aceasta suma este greu de estimat".
In plus, Alex Visa a mai afirmat ca din ce in ce mai multe companii, atat private cat si de stat, investesc in cresterea sau consolidarea pozitiei lor pe Internet, iar programe de genul eGovernment au inceput sa ia amploare si la noi.
"Imi este greu sa estimez unde se afla momentan Internetul in topul industriilor generatoare de aport la PIB, insa cu sig