O expoziţie a artistului Ciprian Mureşan se bucură de aprecierea criticului Holland Cotter. Câştigător al Premiului Pulitzer în 2009, Holland Cotter susţine în „New York Times“ că „Ciprian Mureşan este unul dintre cei câţiva tineri artişti români cu un talent remarcabil“.
Într-o cronică de expoziţie publicată recent de cotidianul citat, comentatorul se apleacă asupra artei eclectice pe care Ciprian Mureşan o practică în spirit posmodern, aşa cum se afirmă ea în expoziţia de la Galeria „David Nolan" din New York, care poate fi vizitată până la 12 august. Mai mult, autorul articolului, de asemenea un prestigios jurnalist cultural, descrie în amănunt câteva dintre obiectele expuse, punând accent pe originalitatea lor, dar şi pe „fineţea" abordării etalate cu acest prilej.
„Nu e de mirare că utopismul apare în arta lui Mureşan doar în forme ambigue", susţine Holland Cotter, amintind că artistul face parte dintr-o generaţie care se afla la vârsta adolescenţei în anii în care comunismul se prăbuşea în Europa de Est. De altfel, problematica pe care o implică reflectarea asupra trecutului recent ocupă un loc important în creaţiile lui Ciprian Mureşan, fie ele instalaţii, desene sau materiale video.
Holland Cotter îşi începe argumentarea cu descrirea unui obiect inclus în expoziţia în desfăşurare la New York: „Artistul prezintă un desen al său printre paginile unui volum «Avuţia naţiunilor», de Adam Smith. Desenul a fost inspirat dintr-un roman SF rusesc, «Oraşul damnat», de Arkadi şi Boris Strugaţki, în care o planetă populată de pământeni din epocile marilor idealuri (anii '40 în Germania, anii '60 în SUA) a decăzut într-un stadiu de barbarism armat. Mureşan a pus desene asemănătoare în romane de James Joyce şi Virginia Woolf, trasând o linie de inspiraţie darwiniană peste literatura modernă".
Început de carieră internaţională
Născut în 19